Blodsockerkurva

I torsdags kontrollerade jag min blodsockerkurva efter att vi hade kommit fram till att vi skulle kolla var 30:e minut efter vi hade ätit. Jag hade höga värden, helt klart även fast jag inte hade ätit på flera timmar och jag vet inte varför. Maten jag åt var torsk, championer, tomat, gurka, creme fraiche med örtkrydda och ytterliggare grönsaker.

Före: 5,6 mm/l
Efter
30 min: 5,7 mm/l
75 min: 6,0 mm/l  (glömde bort tiden)
105 minuter: 5,1 mm/l   Förlängde en halvtimme för att inte det nya resultatet skulle komma för tätt inpå

Den sista stickan fick jag error på så det resultatet vet jag inte.

I lördags kontrollerade jag att jag fortfarande var i ketos, vilket jag också var. Jag har helt glömt bort att kolla hur det går med viktnedgången och midjemåttet vilket jag ska försöka komma ihåg att kolla imorgon. Hälsan för dagen är bra, endast otroligt trött efter helgen. Skönt att vara hemma och kunna äta igen. Blomkålsmos har jag provat idag, smakade mycket bättre än vad jag hade väntat mig, till var det köttfärsbiffar rullade i bacon. Efterrätt var liknande äppelpaj som såg otroligt god ut, själv tog jag en kopp te och lite ost.

Sofie


Kommentarer
Postat av: Lisa

Antagligen hade du höga värden för att du ätit massa grönsaker, det är ju trots allt kolhydrater i de oxå.

2008-10-07 @ 11:37:02
URL: http://dobbermorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0