Kolhydrater & förkylningsvirus

Från i måndags har vi nu "börjat" äta vanligt igen. Jag var överlycklig över att få lägga till en macka till frukost, men den känslan varade inte länge, efter två tuggor var jag inte sugen längre vilket var en besvikelse. Jag passade på att ta sylt i filen eftersom jag inte hade hunnit köpa hem yoghurt. Efter frukosten provade jag två efterlängtade godisar som jag märkte att jag inte heller var riktigt sugen på utan åt bara för att jag fick. Resten av dagen hade jag väldigt ont i magen. Försökte äta på max på eftermiddagen men kunde inte få i mig de tunna potatisbitarna som i vanliga fall smakar väldigt bra. Hamburgaren fick jag i mig med nöd och näppe. Första frukten på flera veckor blev en persika. Lite mer godis samt mörk choklad på kvällskvisten när jag skulle plugga blev som grädden på mosen - alldeles för mycket. Jag hade som kramp i magen hela natten. Igår undvek jag macka till frukost men åt resten som vanligt. Potatisbullar till lunch gick inte att motså, så bara lite pasta åt jag till köttgrytan till middag. Idag har jag hållt mig väldigt mycket från kolhydrater för att succesivt övergå till vanlig kost.

Tidigare i höst, eller framförallt för 2-3 veckor sedan var i stort sett alla mer eller mindre förkyld, däremot inte vi. Jag tror att åtmindstånde jag smittades av viruset fast det kunde inte ta fart då, utan det började i måndagas lite lätt. Innan träningen igårkväll kände jag lite grann i halsen men som vanligt så tänker man att det inte är någon fara. Imorse när jag vaknade väste jag istället för pratade samt att halsen river och det småbrinner i bakre gommen. Hosta har jag, men inte mycket alls. Jag ska nu testa och se om jag kan bli av med förkylningen genom att äta så lite kolhydrater som möjligt - igen.

Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0