Varning!

Något jag absolut INTE vill rekomendera är kokospannkakor!!
Första tuggan var helt okej, men sen gick det bara utför, jag och mamma klarade inte ens av att äta en så det slutade med att vi gjorde ny mat. Annars flyter dagarna på som vanligt, man känner att man har kommit in i det här på allvar nu så känns inte konstigt och omständigt längre.

Den här veckan så ska vi ta vårt blodsocker varje halvtimme i två timmar efter att vi har ätit för att se om det är någon skillnad, och inte vet jag om jag gjort något jättefel eller om det är så det ska vara. För strax efter vi hade ätit hade jag 3.2, efter en halvtimme hade jag 3,4 och efter en timme 3,8 och en och en halv timme 4,1 och den sista nu efter två timmar så hade jag 4,4. Jag hade fått för mig att det stiger när man äter och sjuker efter några timmar, men så fel man kan ha. Ska bli intressant att höra vad det andra i gruppen har fått fram för resultat.

Jessica

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hur gjorde ni pannkakorna på för sett?

2008-10-01 @ 20:42:39
Postat av: Kicki

Kan bero på att i vanliga fall innehåller maten snabba kolhydrater vilket snabbt går ut i blodet, men med den här kosten ökar blodsockret långsamt och håller sig stabilt tack vare fettet.

2008-10-02 @ 07:17:32
Postat av: Kicki

pannkakor:

2 ägg

1dl kokosflingor (körda i mixer till mjöl)

1dl grädde

lite salt

2008-10-02 @ 07:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0