Dag 4

Nu är vi inne på den fjärde dagen med LCHF-metoden och jag måste säga att än så länge har det gått bra mycket lättare än jag trodde att det skulle göra (sockerabstinensen, vad håller DU hus !?!?).
Till skillnad från mina kära projektkamrater har jag inte känt av något negativt alls, än så länge; jag mår kalasfint.
Det enda som känns lite märkligt är att jag inte är konstant hungrig längre, men det kan väl enbart ses som någonting positivt. Den lilla ketosstickan har dock fortfarande inte börjat visa de rätta lila nyanserna, men att komma in i ketosen kunde ta mellan 2 och 5 dagar, så än så länge är det väl ingen fara på taket (jag har faktiskt inte fuskat en enda gång (än så länge...heh)).

Till lunch tror jag vi festar till det med en liten tonfisksallad.
Min gamla älskade tonfisksallad bestående av; tonfisk (i vatten), avocado, majs, tomat, lite olivolja, salt & peppar får dock ge plats åt den något fetare varianten innehållandes; tonfisk (i olja), avocado, tomat, riven ost, creme fraiche, majonnäs, salt & peppar.
Och så ett ägg på det, så blir det ju riktigt näringsrikt och fint.

/olivia

Kommentarer
Postat av: Ulla Henriksson

Jag skulle nog föredra den gamla varrianten.

2008-09-18 @ 18:19:35
Postat av: Ulla Henriksson

Jag skulle nog föredra den gamla varianten. :)

2008-09-18 @ 18:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0