Första helgen

Jag har haft en helg utan internet  samt denna dag utan att ha mått vidare bra, vilket är anledningen till varför allt kommer nu istället. Dag 5 hade jag fortfarande inte kommit i ketos tror jag, min sticka var inte i en enhetlig färg så det var svårt att bedömma.
 
I fredags földje jag med min mor på bio och såg Mamma Mia som hon så länge har velat sett. Jag hade dock ett problem. Det är inte riktig bio om inte godis och popcorn (och ibland chips) finns med in till salongen. Eftersom jag nu inte skulle få äta något av dessa fick jag den briljanta idén att springa på statiol och köpa en bonaqua samt mörk choklad (70%) utan smak av pistagenötter eller annat vilket inte alls vart så tokigt ändå. Jag kände mig aldrig sugen på varken den annars efterlängtade godispåsen, chipsen, popcornen eller colan som annars är standard. Tummen upp, även detta fungerade mycket bra. Denna dags kostintag: frukost- fil och linfrön samt ett ägg, lunch- hamburgekött med sallad och rivna morötter, middag- kotletter med fet sås och kokta grönsaker samt i övrigt lite mörk choklad.

Under lördagen höll jag på att gå på en riktig nit när jag kollade på modevisning på våningen. Cider (alkoholfri) serverades samt att det stod skålar med godis och salta pinnar på alla bord gjorde att jag inte tänkte på projektet varje sekund. Jag var så nära på att både dricka upp cidern (kom på mig precis innan)  samt äta lite godis bara för att. Nära var det att ramla i fällan. Senare på kvällen åt jag min så efterlängtade avokado samt mörk choklad som dock börjar bli ett vanligt inslag i min kost.

Söndag och träning och en allmänt dålig dag. Efter att ha sovit bort halva dagen fick jag ta bussen till träningen där jag naturligtvis lyckades somna igen. Träningen gick käpprätt åt skogen vilket kan bero på att jag åt frukost/ lunch/ tidig middag ca 14.30 och samlingen var 16.45. Illamåendet ganska sent, men däremot kom en enorm sträckning som ett brev på posten och som bevis på att jag inte skött varken min dag eller uppvärmningen. Det positiva över dagen var däremot att jag höll mig till min kost även fast makaronerna såg extra goda ut och för att inte tala om hur gott det luktade med nypoppade popcorn senare på kvällen. Popcorn äter man till film, så är det bara, eller nu rättare sagt - gjorde jag förut. Denna dag luktade jag aceton ur munnen vilket visar att jag har kommit i ketos, dock mycket senare än de andra.

Idag åt jag fil, kanel och ett ägg till frukost. Lunchen bestod av hamburgekött, creme fraiche med örtkryddor samt sallad. Min farmor fyller år idag så vi åt middag hos henne och farfar. Naturligtvis hade dom köpt hem favorittårtan från charm samt lite olika chokladgodisar som jag helt enkelt fick avstå ifrån. Jag kunde visserigen ha tagit en liten bit men då man ändå inte känner sig riktigt sugen är det bättre att låta bli. En kopp te satt fint istället. Ytterliggare noteringar för idag är att humöret känns lite stadigare nu men däremot kände jag mig väldigt hängig imorse.

                                                                                                                                                                                       Sofie

Kommentarer
Postat av: Hugo

Är det verkligen godkännt att äta så mycket choklad som du gör? Du verkar få motstå många frestelser, har det inte smygit ner en liten chockladbit då? =)

2008-09-23 @ 20:15:48
Postat av: Sofie

Det är tänkt att man inte ska äta så mycket choklad och framförallt inte varje dag. Då jag tar en lite så är det mycket mindre än en halv ruta så egentligen är det inte så mycket :P Fast det hade helt klart varit bättre att inte äta någon alls, det kommer jag inte ifrån, haha.

2008-09-23 @ 23:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0