Glass

Min kära mamma tyckte att jag skulle göra lite glass, eftersom jag tycker det är så gott och det är massa fett och så vidare. Sagt och gjort så letade jag reda på ett recept på internet och rörde ihop massa grädde, äggvitor + lite hallon & blåbär och ställde in i frysen.
Själva smeten var mycket god (den smakade...grädde? (surprise!)) och gav mig stora förhoppningar om att smeten skulle vara lika god när den hade frysts.
Så var tyvärr inte fallet. Min lilla hemmagjorda glass smakade, tro det eller ej, fryst grädde, vilket inte alls var lika gott som ofryst grädde. Mina små bär gav ingen som helst smak åt glassen utan det smakade alltså BARA grädde.
Inte att rekommendera.
Jag får prova göra någon annan glass någon dag och hoppas på ett något bättre (godare) resultat.

/olivia

Kommentarer
Postat av: S

Köp frysta hallon, om ni får äta sådana, och tina dem lite (funkar att snabbvärma dem i micron)och häll på grädde (vispad om man vill). Supergott och superenkelt, t o m bättre än glass tycker jag. Ett tips iaf. Fortsatt lycka till med projektet, ni gör det bra!

2008-09-21 @ 16:42:18
Postat av: Lisa

Annars kan du prova yoghurtglass med frysta lite mosade bär i. Smakar mycket mer än den där gräddglassen.

2008-09-22 @ 11:02:11
URL: http://dobbermorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0