Halvvägs!

Nu har väldigt exakt halva tiden av vårat lilla försök gått, och det enda som jag tycker känns lite jobbigt är att jag har så dåligt med fantasi vad gäller maträtter. På grund av det har jag än så länge ätit mer eller mindre (fast med små variationer) ätit samma 3 maträtter varje dag.
Tre saker jag kommer vara skapligt less på efter denna perioden:

  • Lax (tillagad på alla möjliga innovativa sätt)
  • Omelett (både vanlig och ugnsomelett) med mina väldigt goda och feta, men i längden inte så roliga räk- & svamp-stuvningar
  • Tonfisksallad


Eftersom jag inte äter annat kött än det från vattenlevande varelser så har jag stora problem att komma på något spännande.
Det omtalade blomkålsmoset ska jag dock ta och prova någon dag, men med min oerhörda brist på fantasi så blir det nog till en bit lax.
Jag kommer aldrig mer vilja se en lax i hela mitt liv efter det här. Typiskt, eftersom lax är hur gott som helst (i begränsade mängder, kan vi dock konstatera).

/olivia


Kommentarer
Postat av: Caena

jag önskar dig Olivia lycka till till en början, första ggn jag läser detta.

jag har idag ätit ugnsstekt lax, blomkålsmos och svampstuvning. jag äter lchf sedan ca 3 månader tillbaka och har massor av goda matminnen att se tillbkaa på. men som du säger, under 1 vecka åt jag fisk ca 8 ggn.. det blev lite för mycket.

ska läsa vidare och se om jag kan rekomendera nått speciellt.

tips- 1 tonfiskburk.

1 ägg

lite grädde

kryddor (bland annat curry)

koka/stek i en liten liten gryta- blir som .. lasangemix ungefär.

ganska gott..

2008-09-30 @ 00:19:26
URL: http://10kvadrat.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Tycker du inte om räkor? Det finns massa goda "geggor" som man kan ha räkor eller kräftstjärtar i. Äta det till grönsallad, mums!

2008-10-01 @ 20:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0