Hunger?

Min kropp har nu hamnat i ketos. Så nu har min kropps förråd av glykogen i muskler och levern har sjunkit tillräckligt för att kroppen ska börja använda kroppsfettet som energikälla. I detta läge börjar levern framställa glukos från mjölksyra, aminosyror samt glycerol som är en del av fett. Resten av fettet bildar så kallade ketonkroppar som kan användas av alla muskler samt större delen av hjärnan.

Under anpassningen till ständig fettförbränning kan man få en andedräkt som luktar som aceton. Detta går över när anpassningen är klar. När man har hamnat i ketos så känner man inte av att man blir hungrig längre eftersom blodsockret är stabilt hela tiden. 

                                                                                                                 Jessica


Kommentarer
Postat av: Kicki

Bra med lite fakta blandat med era egna erfarenheter!

2008-09-18 @ 05:36:49
Postat av: hewe på 34:an

Livet i ketonfas är ju underbart!!

Vänta bara tills energin gör att ni liknar Duracellkaniner och inte vet vad ni skall använda alla energi till.



Tar gärna en tur i skogen med dej, jag har en fin liten runda som jag kan visa dej, you just call ...

2008-09-21 @ 23:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0