Mat (dag 6)

god kväll

Jag har precis sett klart sex and the city-filmen. Den var riktigt bra :) Och som alla vet så måste man ju ha något att knapra på när man kollar på film. Popcorn, chips eller godis. Men eftersom jag inte får äta sådana saker längre (Bara 22 dagar kvar... Counting the days. Mark my word!), så fick det istället bli gurka, paprika och en dippskål. Det funkade ju det med. Även fast jag helst av allt doppar popcorn i dippen. JA, popcorn. Döm mig inte förrän du har provat!

Nu när jag ändå berättar om vad jag har ätit så kan jag ju fortsätta med resten av dagens måltider. Here they come:

Frukost



Björnbär/vanilj-yoghurt med vispad grädde, två finncrisp med (MYCKET!) smör och gravad lax, ett glas mjölk.


Lunch


Två kokta korvar, macka med (MYCKET!) smör och flera ostskivor, light-läsk.


Middag


Två fläskkotletter, brunsås, vitkålssallad, light-läsk.




Det var min dag, om man ska se ur mat-perspektiv.

Josefin

Kommentarer
Postat av: queenpeach

vad äter du efter. mkt fett men inga kolhydrater?kolla gärna in min blogg och webshop:D

2008-09-21 @ 01:46:39
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!



Detta är en utmärkt metod! Då in på kolhydrater i fokus, en fantastisk sida med mkt inspiration! Där kan ni hitta mängder av länkar till andra som håller på med samma diet! Lycka till! Och glöm inte att så långt som möjligt undvika mat med mer är 5% kolhydrater!! De är ju bovarna här... :)

Karin

2008-09-21 @ 08:47:34
Postat av: LITTLE MISS LOUISE

åh gud av gott...:P

Ser du min header? Min databas är det ngt fel på.. skulle vara jättesnällt om du svarade..Puss

2008-09-21 @ 12:15:51
URL: http://littlemisslouise.blogg.se/
Postat av: vimsan

Tror inte att light-läsk är okej enl. LCHF. Kolla upp det. Undrar också över yoghurten med björnbär/vanilj är den hemma gjord eller? Är det köpe yoghurt så är nog inte den heller "tillåten" tyvärr. Kanske därför du ännu inte nåt ketos? Bara en tanke.



/Lilla jag

2008-09-23 @ 13:43:22
Postat av: Anonym

Lightläsk får man dricka hur mycket kan vill. Det finns dock en risk att man kan känna sig sötsugen. Yoghurten är en yoggi som innehåller 4,5 gram kolhydrater per 100 gram, så den är också tillåten.

2008-09-23 @ 15:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0