Pizza & Bio

Nu börjar den femte dagen närma sig sitt slut och jag känner fortfarande inte av några negativa effekter av vårt lilla försök. I morse var dessutom den lilla ketosstickan lila ! (hurra för det!)

Efter skolan fick mamma för sig att vi skulle gå ut och äta och sen gå på bio. Frågan var ju då bara var i hela stan det fanns någon restaurang som serverade någonting som jag skulle kunna äta... (man vill ju inte vara allt för besvärlig och plocka bort och lägga till grejer hur som helst)
Vi kom dock fram till att pizza skulle kunna gå, så länge jag bara åt fyllningen. Vi beställde två pizzor och jag åt fyllningen och mamma brödet, så det gick ju hur bra som helst. Och om jag, som knappt kunnat äta ost förut tycker att det var ätbart, så VAR det ätbart, mina kära kamrater.
Sen gick vi på bio och det var ju en till utmaning eftersom att i min värld är bio = popcorn !
Det visade sig dock gå alldeles utmärkt att se på bio utan att ett enda popcorn entrade munnen.

Nu blir det nog till att unna sig en bit brieost (det är alldeles tillåtet!).

/olivia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att du kunde komma på ett gott och bra alternativ. Det gäller att ha fantasi när man så radikalt ändrar kosten.

2008-09-20 @ 14:31:43
Postat av: Tanten

Stackars mamma! Fick hon bara äta brödet?

2008-09-20 @ 21:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0