så här långt

Vi har kommit till dagen 3 i detta otroliga val av projektarbete vilket jag fortfarande inte förstår att jag gick med på.

Jag kan inte påstå att jag kände en våg av entusiasm när jag klev upp i måndags morse och insåg att jag inte fick äta macka till frukost utan måste hålla mig till den feta filen som smakar i stil med vad de låter. Jag kände redan första dagen att mitt humör inte var förstklassigt vilket det förvisso inte är någon annan måndagsmorgon heller, men denna dag tog priset. Kosten hade ett finger med i spelet även fast det säkert inte var den stora boven.  På kvällssidan var jag så hungrig så jag åt två stora morötter vilket jag inte annars skulle göra.
Frukten är helt klart också en stor förlust, likaså pastan.  Bort med allt de jag egentligen äter och in med fett i otroliga mängder.  För att nu vara lite positiv så tycker jag att det har gått bra så här långt. 

Andra dagen, igår, kändes lite bättre trots att jag åt upp en halv ost i ren frustration. Jag var hungrig trots att jag hade ätit frukost men gav med sig efter ungefär en timme. Jag kände ingen större skillnad på träningen (förutom på idioten) vilket jag förmodligen kommer att göra lite senare. Jag börjar redan bli less på broccoli som jag har haft med till middag två dagar i rad och inte tillhör mina favoriter på matbordet.

Idag har jag för första dagen börjat känna mig lite mer mätt trots en lite mindre portion vilket jag ser som positivt, däremot har jag varit väldigt trött hela dagen. Jag har inte kommit till ketos än vilket verkar dröja ytterliggare några dagar. Med tanke på att jag var så less på broccoli så åt jag 'bara' kyckling, tomat och en fet sås till middag. Naturligtvis kunde jag göra mer till sallad eller äta andra grönsaker men jag tyckte allt liknade broccoli idag så jag sparar det goda till imorgon istället. 

Vi kan gå ner allt från 0,5-3kg per vecka om vi äter i rätt mängd samt tränar därefter, vilket gör att åtmindstånde jag har förhoppningar om att tappa minst 2 kg som bevis på att jag har gjort rätt.

                                                                                                                                                                                 Sofie

Kommentarer
Postat av: Emil

ut och gå istället hjehe

2008-09-18 @ 00:38:09
URL: http://www.metrobloggen.se/inteblackjaglr
Postat av: Lisa

Rolig sida, jag blev inpirerad. Har länkat till er blogg från min.

Ha en bra dag.

2008-09-18 @ 09:38:25
URL: http://dobbermorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0