Träning utan kolhydrater ?

Detta är ju faktiskt ett skolarbete, så att det inte blir så mycket uppdatering på helgerna får ni stå ut med, kära bloggläsare.
Nu närmar det sig dock halvtid, och jag måste säga att tiden har gått relativt snabbt, och jag tycker fortfarande inte att det är så hemskt. 
De senaste dagarna har jag varit ute och tränat (sprungit) två gånger, och därmed kan jag konstatera att jag (mina små muskler) inte alls behöver äta massa kolhydrater för att orka träna. Det gick hur bra som helst ändå och jag kände ingen som helst skillnad mellan att träna nu, när jag äter låghydrat-kost och i vanliga fall, när jag äter massvis med kolhydrater. Om man behöver kolhydrater kan väl bero lite på hur hårt man tränar och det är säkert väldigt individuellt också, men för min del funkar det hittills alldeles utmärkt.

/olivia

Kommentarer
Postat av: Kicki

Intressant att höra att du inte märker av någon skillnad vid träning. Det påstås att det finns lchf:are som har åkt vasalopp utan att äta kolhydrater, men det fungerar nog inte för alla.

2008-09-29 @ 21:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0