Fett vs. kolhydrater

Jag har ännu inte riktigt förstått hur vi egentligen kom fram till att vi skulle prova just denna LCHF-metod i fyra veckor.
Men nu är det som vi är och det finns inte så mycket annat att göra än att göra det bästa av denna (hemska?) situation vi har försatt oss själva i. Hur mycket vi än skulle vilja, kan vi inte direkt skylla detta på någon annan än oss själva.
Vad vi har att se fram emot är alltså 28 dagar utan: bullar (av alla dess slag), bröd (av alla dess slag), pasta, ris, potatis, frukt, musli/flingor OCH SÅ VIDARE (i princip allt som innehåller spår av kolhydrater).
Istället blir det mer utav den ärade varan; FETT. Det vill säga, under månaden lär det istället ätas en hel del; smör, grädde, fett kött/fisk, ägg OCH SÅ VIDARE (i princip allt som innehåller stora mängder naturligt fett).

LCHF-metoden går ju mer eller mindre ut på att äta så lite kolhydrater som möjligt och istället "byta ut dem" mot fett.
Jag mår ärligt talat väldigt illa bara av tanken på att äta t.ex smör & grädde (fettskrämd tjej; check), så det ska verkligen bli spännande att se hur detta lilla projekt kommer sluta.
/olivia


Kommentarer
Postat av: liene

Usch, ajg skulel aldrig kunna äta bara smör eller grädde. Dessutom äter jag inte ens det så mycket av.

2008-09-17 @ 20:44:31
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Era hjärnor kommer att dö! ni kommer ju inte att kunna tänka om några veckor, hjärnan behöver ju kolhydrater, sjuk metod! hoppas som fan att eran slutsats blir att detta är farligt och ohälsosamt! Kramar på er alla hur som helt, och lycka till!

2008-09-17 @ 21:19:02
Postat av: Damen

Alltså, det var jag som skrev kommentaren ovan, men namnet försvann när jag skickade ^^

2008-09-17 @ 21:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0